شنبه , آذر ۱۷ ۱۳۹۷
داستان های مدیریتی و درس های زندگی
داستان های مدیریتی و درس های زندگی

با جان و دل گوش کردن

با جان و دل گوش کردن

مردی که دیگر تحمل مشاجرات با همسر خود را نداشت، از استادی تقاضای کمک کرد.

به استاد گفت: «به محض اینکه یکی از ما شروع به صحبت می‌کند، دیگری حرف او را قطع می‌کند. بحث آغاز می‌شود و باز هم کار ما به مشاجره می‌کشد. بعد هم هر دو بدخلق می‌شویم. در حالی که یکدیگر را بسیار دوست داریم، اما نمی‌توانیم به این وضعیت ادامه دهیم. دیگر نمی‌دانم که چه باید بکنم.»

استاد گفت: «باید گوش کردن به سخنان همسرت را یاد بگیری. وقتی این اصل را رعایت کردی، دوباره نزد من بیا.»

مرد سه ماه بعد نزد استاد آمد و گفت که یاد گرفته است به تمام سخنان همسرش گوش دهد. استاد لبخندی زد و گفت: «بسیار خوب. اگر می‌خواهی زندگی زناشویی موفقی داشته باشی باید یاد بگیری به تمام حرف‌هایی که نمی‌زند هم گوش کنی.»

شرح حکایت

پیتر دراکر می‌گوید: «مهم ترین چیز در ارتباط، شنیدن چیزهایی است که گفته نمی‌شود.»

برای داشتن یک شرکت موفق، ساز و کارهای معمول ارتباط با مشتریان کافی نیستند و باید بتوانید نیازهای فعلی و آینده مشتریان خود را شناسایی کنید و برای محقق ساختن آنها اقدام کنید. نیازها و خواسته‌هایی که مشتریان به زبان نمی‌آورند یا به آن فکر نمی‌کنند و یا نسبت به آنها آگاهی ندارند.

منبع

این مطلب را هم ببینید.

باشگاه اینترنتی اسپرلوس، تخفیف گروهی اسپرلوس، کسب و کار اینترنتی، کسب و کار الکترونیک، کسب و کار

خوش شانسی و بدشانسی

خوش شانسی و بدشانسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.