شنبه , آذر ۲۴ ۱۳۹۷
خانه / آموزش بازاریابی اینترنتی (مجازی) / سئو (SEO) / خزنده ها چه هستند و چگونه کار می کنند؟ – Creawler – Hit
خزنده ها چه هستند و چگونه کار می کنند؟ – Creawler – Hit
خزنده ها چه هستند و چگونه کار می کنند؟ – Creawler – Hit

خزنده ها چه هستند و چگونه کار می کنند؟ – Creawler – Hit

خزنده ها چه هستند و چگونه کار می کنند؟ – Creawler – Hit

خزنده ، ربات، عنکبوت، (Crealwer – Robot – Spider) ، واقعا به همین معنا می باشند!

خزنده ها چه هستند؟ چگونه کار می کنند؟وقتی شما می شنوید که مردم درباره ی خزنده های موتورهای جستجو  در زمینه ی سئو صحبت می کنند ، به برنامه هایی اشاره دارند که موتورهای جستجو از آن ها برای اسکن و تحلیل وب سایت ها به منظور تعیین اهمیت آن ها و در نتیجه نتایج جستجوهای اینترنتی برای کلمات کلیدی مشخص استفاده می کنند. خزنده ها اغلب به عنوان روبات ها یا عنکبوت ها مراجعه می کنند.

خزنده هایی هستند که به معنای حقیقی در سطح وب سایت ها می خزند! به این معنی که وارد صفحات وب سایت می شوند و وقتی در صفحه ای از یک سایت، لینکی را مشاهده می کنند وارد آن می شوند (به آن لینک خزش می کنند) و ممکن است در آن لینک نیز، لینک های دیگری را مشاهده کنند و وارد آنها شوند و همین خزیدن ها ادامه پیدا می کند.

خزنده های موتورهای جستجو خیلی فعال هستند و اغلب به عنوان یک معامله بزرگ از بازدیدکنندگان سراسر اینترنت به حساب می آیند. به خصوص خزنده ی گوگل که با عنوان Googlebot شناخته شده بسیار فعال است و اغلب یک وب سایت را در طول روز چندین بار بازدید می کند و برای آپدیت ها یا اطلاعات جدید چک می کند. مطالعات نشان می دهد که Googlebot بسیار فعال تر از خزنده های موتورهای جستجو دیگر می باشد ، بهترین خزنده ی فعال بعد از Googlebot ، خزنده ی یاهو است که حدود نیمی از فعالیت Googlebot را دارد.

درواقع خزنده ها به دنبال سایت هایی هستند که مملوء از کلمات کلیدی باشد که افراد به دنبال آنها هستند و پس از جستجو و پیدا کردن این سایتها به آنها رتبه بندی بالایی را پاداش می دهند. البته خزنده های موتورهای جستجو اطلاعاتی دیگر شامل فراوانی لینکها و ساختار نام فایل ها را نیز جمع آوری می کنند. نکته قابل توجه این است که برخی از انواع موتورهای جستجو وجود دارند که به فریب دادن خزنده های موتورهای جستجو می پردازند تا کاری کنند که خزنده ها فکر کنند سایت مد نظر مهم تر از چیزی است که به نظر میرسد به این روش ها اصطلاحا تکنیک های کلاه سیاه می گویند.

ابزارهای زیادی در رابطه با سئو و فهم کارایی خزنده ها وجود دارد که میتوانند به شما کمک کنند که یکی از آنهاGoogle Keyword Tools ( ابزار کلمه ی کلیدی گوگل ) می باشد.

هر بار که خزنده ها در صفحه ای با لینک، عکس، یا بارگذاری فایلی مواجه می شوند، یک Hit اتفاق افتاده است.می توان Hit را به فارسی یک ضربه یا برخورد تعبیر کرد.

وقتی یک خزنده وارد صفحه می شود به ازای هر لینک و تصویری که مرجع آنها آدرس دیگری است، یک hit تلقی می شود.صفحه ای که دو عکس دارد و ۳ لینک، ۲ hit آن مربوط به آن دو عکس است(زیرا خزنده وارد صفحه دیگری می شود که فقط عکس است) و ۳ hit برای لینک های مقصد است که آدرس متفاوتی دارند و یک hit هم به دلیل ورود خزنده به صفحه محسوب می شود.

ربات یا عنکبوت ، همان خزنده است.ربات در دنیای وب، به معنی نرم افزاری است که به طور خودکار کارهایی را به جای یک انسان انجام می دهد.وقتی این ربات ها نقش خزنده و جستجوگر پیدا می کنند، خزنده یا عنکبوت نامیده می شوند.

موتور های جستجو از این خزنده ها استفاده می کنند (خزنده ایجاد می کنند) تا بتوانند از سطح وب، اطلاعات جمع کنند و بر اساس داده هایی که خزنده ها، جمع آوری می کنند، سایت ها را رتبه بندی کنند.

منبع:

آموزش سئو | آموزش بهینه سازی سایت

این مطلب را هم ببینید.

۱۰ اشتباه سئو و بهینه سازی سایت های وبمسترها

۱۰ اشتباه سئو و بهینه سازی سایت های وبمسترها

۱۰ اشتباه سئو و بهینه سازی سایت های وبمسترها بحث سئو و بهینه سازی سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.