یکشنبه , آذر ۱۸ ۱۳۹۷
خانه / داستان های مدیریتی و درس های زندگی / طنز مدیریتی: تطبیق شغل و شاغل
آموزش اینترنتی اسپرلوس
آموزش اینترنتی اسپرلوس

طنز مدیریتی: تطبیق شغل و شاغل

طنز مدیریتی: تطبیق شغل و شاغل

برای جایابی کارکنان جدید، مراحل زیر را اجرا کنید:

 ۱) ۴۰۰ آجر را در اتاقی بسته بگذارید.

۲) کارکنان جدید را در اتاق بگذار و در را ببندید.

۳) آنها را ترک کنید و بعد از ۶ ساعت برگردید.

۴) سپس موقعیت ها را تجزیه تحلیل کنید؛

الف: اگر آنها در حال شمردن آجرها هستند، آنها را در بخش حسابداری بگذارید.

ب: اگر آنها برای دومین بار در حال شمردن آجرها هستند، آنها را در بخش ممیزی بگذارید.

پ: اگر آنها همه اتاق را با آجرها آشفته کرده اند،(گند زده اند) آنها را در بخش مهندسی بگذارید.

ت: اگر آنها آجرها را به طرز فوق العاده ای مرتب کرده اند آنها را در بخش برنامه ریزی بگذارید.

ث: اگر آنها آجرها را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند آنها را در بخش اداری بگذارید.

ج: اگر خواب هستند، آنها را در بخش .   بگذارید.

چ: اگر آنها آجرها را تکه تکه کرده اند آنها را در قسمت فناوری اطلاعات بگذارید.

ح: اگر آنها بی کار نشسته اند، آنها را در قسمت منابع انسانی بگذارید.

خ: اگر آنها سعی می کنند با آجرها ترکیب های مختلفی ایجاد کنند و مدام جستجوی بیشتری می کنند ولی هنوز یک آجر را هم تکان نداده اند، آنها را در قسمت حقوق و دستمزد بگذارید.

د: اگر آنها اتاق را ترک کرده اند آنها را در قسمت بازاریابی بگذارید.

ذ: اگر آنها به بیرون پنچره خیره شده اند، آنها را در قسمت برنامه ریزی استراتژیک بگذارید.

ر: اگر آنها با یکدیگر در حال حرف زدن هستند، بدون هیچ نشانه ای از تکان خوردن آجرها، به آنها تبریک بگویید و آنها را در قسمت مدیریت ارشد قرار بدهید!

نتیجه گیری:

 مدیریت خوب باید آگاهی کامل از توانایی های اعضای تیم و موقعیت های سازمان داشته باشد. مشکلاتی که در قسمت های مختلف یک سازمان وجود دارد ممکن است ناشی ازقرار نگرفتن افراد لایق در پست های مشخص شده سازمان باشد. مشکلات وکاستی هایی که در پست های مختلف وجود دارد که ناشناخته مانده اند به طوری که ممکن است برای عموم نیز عادی جلوه کند. گاهی اوقات همین مشکلات عادی موجب اتلاف وقت ارباب رجوع می شود به طوری که در بسیاری از موارد موجب بر هم خوردن نظم سازمان می شود. افراد عهده دار پست ها و نحوه کارکرد آنها باید مورد بازبینی قرار گیرند. خلأ ناشی از مهندسی مجدد در بسیاری از سازمان های کشور حس می شود که خود ناشی از نبود مدیریت کیفیت در نحوه عملکرد عوامل اجرایی سازمان است. اگر سازمان خود این وظیفه را بر عهده گیرد؛ در کارکنان سازمان این تفکر بوجود می آید که کوچکترین عمل مثبت و منفی آنها از چشم مدیریت دور نیست و خود این طرز تفکر موجب پیشرفت سازمان می شود به طوری که بحث مشتری مداری نیز خود به خود حل می شود.

این مطلب را هم ببینید.

داستان های مدیریتی و درس های زندگی

با جان و دل گوش کردن

با جان و دل گوش کردن مردی که دیگر تحمل مشاجرات با همسر خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.