یکشنبه , آذر ۱۸ ۱۳۹۷
خانه / آموزش بازاریابی اینترنتی (مجازی) / چگونه بازاریابی با اینستاگرام را حرفه ای انجام دهیم؟
چگونه-بازاریابی-با-اینستاگرام-را-حرفه-ای-انجام-دهیم؟-696x391
چگونه-بازاریابی-با-اینستاگرام-را-حرفه-ای-انجام-دهیم؟

چگونه بازاریابی با اینستاگرام را حرفه ای انجام دهیم؟

چگونه بازاریابی با اینستاگرام را حرفه ای انجام دهیم؟

چگونه بازاریابی با اینستاگرام را حرفه ای انجام دهیم؟

 ۸ نکته در مورد اینستاگرام که شما باید بدانید

اگر شما در اینستاگرام فعالیت و بازاریابی نمیکنید قطعاً تعداد زیادی مشتری و فروش را از دست می دهید. اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در زمینه محصولات اینترنتی است. افراد مبتدی در فروش آنلاین که به دنبال روش های استفاده از اینستاگرام و نیز صاحبان فروشگاه اینترنتی باتجربه که به دنبال ایده های جدید بازاریابی در اینستاگرام هستند قطعاً از این ۸ نکته فروش بیشتر در اینستاگرام استفاده خواهند کرد.

با استفاده از این روشها شما تعداد بیشتری دنبال کننده و مشتری خواهید داشت. در این مقاله، شما یاد خواهید گرفت که چگونه میتوان هزاران بازدید از ویدیوها، پیروان، دوستداران و نظرات را به صفحه نمایش Instagram خود هدایت کنید و چگونه فروش بیشتر را از مشتریان جدید به دست آوردید و بازاریابی با اینستاگرام  انجام دهید.

نکته ۱: روش افزایش بازدید اینستاگرام با استفاده از بازاریابی هشتگ   #

وقتی یک حساب کاربری Instagram جدید ایجاد میکنم، همیشه یک هشتگ ایجاد میکنم. برای انجام این کار هیچ فرایندی پیچیده ای وجود ندارد. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که یک هشتگ (#) و نام تجاری خود را اضافه کنید. برای مثال، hashtag Forever 21 # forever21 است. در ابتدا فقط شما از هشتگ خود استفاده می کنید.

با این حال، در زمان رشد نام تجاری شما و همزمان با محبوبیت و توجه مردم برای خرید محصولات شما، بیشتر مردم را در حال استفاده از hashtag خود می بینید. اگر نام تجاری شما یک کلمه عمومی است، می توانید از شعار نام تجاری خود برای بازاریابی با اینستاگرام  استفاده کنید.

در هر پست Instagram، شما همیشه باید حداکثر ۳۰ هشتگ را داشته باشید. تعداد سی هشتگ حداکثر مقدار مورد استفاده است.  تایپ کردن آنها هر بار آزار دهنده خواهد بود.  شما میتوانید لیست هشتگ ها را به صورت فایل آماده در گوشی خود داشته باشید و با کپی کردن آنها در پستها در زمان خود صرفه جویی کنید.

هشتگهای شما باید در اولین نظر هر پستی که نوشته میشود قرار داده شوند. برای فروشگاه آنلاین من، حدود ۲۵ تا ۳۰ هشتگ در هر پستی اضافه می کنم. من متوجه شدم که این امر به من کمک کرد تا سریعاً تعداد فالورهای صفحه زیاد شوند.

شاید این سوال برای شما مطرح باشد که چگونه می توانم هشتگ های مناسب را پیدا کنم؟

ابزارهایی مانند Hashtagify )  http://hashtagify.me/( به شما اجازه می دهد تا هشتگ های متداول و معروف برای کالاهای خودتان را پیدا کنید. این ابزار همچنین به شما میزان محبوبیت هشتگ ها را نشان میدهد و اینکه افراد معروف از کدام هشتگ ها استفاده میکنند و در هر کشور کدام هشتگ ها بیشتر متداول هستند.

من همچنین سایت تاپ هشتگ (top-hashtags.com) را توصیه میکنم.  کافی است نام هشتگ خودتون رو تایپ کنید و یک لیست از هشتگ های متداول به همراه تعداد استفاده آنها به شما ارائه میشود. همچنین میتوانید تعداد تصاویری که از این هشتگ استفاده شده است را ملاحظه کنید.

شما همچنین می توانید هشتگ های محبوب را در Instagram پیدا کنید. شما می توانید کلید واژه خود را با یک هشتگ جستجو کنید. به عنوان مثال، #لباس و یک ردیف مربوط به هشتگهای مرتبط نمایش داده می شود که می توانید به لیست خود اضافه کنید. شما همچنین می توانید فهرست حساب های محبوب را مشاهده کنید تا هشتگهایی را که آنها در بازاریابی استفاده می کنید مشاهده کنید.

همچنین هشتگ های هفتگی و موضوعاتی که شما می توانید استفاده کنید نیز وجود دارد. به عنوان مثال، اگر شما صفحه ای در مورد تناسب اندام دارید، ممکن است یک عکس  قبل و بعد از دوشنبه انگیزشی با هدف بازاریابی با اینستاگرام بفرستید

نکته ۲ – بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام

در مورد بهترین زمان برای ارسال پست در Instagram، توافق بسیار کمی وجود دارد. و این درست است زمانهایی که برای نام تجاری شما میتواند بهترین تاثیر را داشته باشد ممکن است برای نام تجاری دیگری کار نکند و برعکس.

ساعات شلوغ اینستاگرام برای پست گذاشتن

  • پست ها باید با توجه به ماهیتی که دارند، در ساعات و روزهای خاصی در هفته منتشر شوند. به عنوان مثال اگر می خواهید تصویر یک میز غذا را منتشر کنید، بهتر است در ساعات ناهار یا شام این پست را منتشر کنید. هم چنین سعی کنید از محتوایی سرگرم کننده برای پست های آخر هفته ی خود استفاده کنید.

  • شما باید ابتدا مخاطب صفحه ی خود در اینستاگرام را بشناسید و بعد متناسب با روحیات و سلایق آن ها، پست های خود را منتشرکنید. درواقع شما باید بفهمید محتوای شما برای چه سن و قشری جذاب است و این افراد در چه ساعاتی از روز به اینستاگرام سر می زنند؟

  • انتشار چند پست پی در پی در اینستاگرام موجب بازخورد منفی افراد به پست های شما می شود زیرا دیدن پست های پشت سر هم از پیج شما، ممکن است اورا عصبی کند. اگر می خواهید چند پست در یک روز منتشر کنید، بهتر است به فاصله زمانی ۴ ساعت از یکدیگر این کار را انجام دهید؛ زیرا میانگین طول عمر یک پست در اینستاگرام، ۴ ساعت می باشد و اگر پست شما در این زمان توسط مخاطب دیده نشد، امکان دیده نشدن آن خیلی کمتر می شود.

  • چیزی که اینستاگرام را جذاب کرده است، ثبت لحظه‌های افراد با مخاطبانشان است. این لحظه ها باید در همان زمان به صورت پست منتشر شوند. مثلا عکس روز بارانی یا برفی را نباید در یک روز آفتابی منتشر کنید یا پست اتفاقی را در هنگامی که تب خبر آن خوابیده، منتشر نکنید.

حال ما می خواهیم بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را به ترتیب اولویت و با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه داشته ایم، برای شما بیان کنیم:

  • بازه زمانی ۵ تا ۷ بعد از ظهر: در این بازه، نرخ مشارکت مخاطبان در اینستاگرام بیشتر است. دلیل آن هم این است که افراد در این زمان، بعد از ساعت کاری یا مدرسه و دانشگاه از لحاظ ذهنی خسته بوده و می خواهند اوقات فراغت خود را در اینستاگرام بگذرانند و بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام می باشد.

  • بازه زمانی ۹ شب تا ۱ صبح: در این بازه زمانی نیز افراد بعد از خوردن شام و صحبت با خانواده، می خواهند به رختخواب خود بروند و اینستاگرام شان را چک کنند. هم چنین بعد از ساعت ۱ صبح کمتر افرادی پست می گذارند و موجب می شود مخاطبان شما در ساعت اولیه صبح و موقع بیدار شدن، ایسنتاگرام خود را چک کرده و آخرین پست های خود را ببینند.

  • بازه زمانی ۷ تا ۹ صبح: این بازه زمانی بستگی به مخاطبان پیج شما دارد. اگر مخاطبان شما افراد شاغل یا محصل می باشند، منتشر کردن پست در این بازه، موجب می شود چنین افرادی در موقع رفتن به سرکار یا دانشگاه خود، فرصت را مناسب دانسته و اینستاگرام شان را چک کنند و پست شما را مشاهده کنند.

  • از سایت و برنامه buffer.com میتوانید به عنوان ابزاری برای درج پست در اینستاگرام استفاده کنید. این ابزار برای درج پست به صورت زمان بندی در چند شبکه اجتماعی به صورت همزمان مورد استفاده قرار میگیرد.

بر اساس گزارش سایت later  (later.com)  که یک سایت و اپلیکیشن در زمینه زمانبندی اینستاگرام می باشد، محدوده زمانی ۱۱ صبح تا ۱ بعد از ظهر و ۷ تا ۹ شب بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام است. بر اساس همین گزارش روزهای دوشنبه و سه شنبه بیشترین میزان مشارکت وجود دارد.

بر اساس گزارش سایت CoSchedule  https://coschedule.com)/(  بهترین زمان های پست در اینستاگرام: ۲ صبح، ۸ تا ۹ صبح و ۵ بعداز ظهر است. یک شنبه و چهارشنبه ها بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام می باشد.

همانطور که قبلاً گفتیم زمان مشخص و مورد توافق بین کارشناسان وجود ندارد. شما بایستی تست کنید چه ساعت و روزی بهترین نتیجه را به شما میدهد

دو ابزار رایگان تجزیه و تحلیل ترافیک اینستاگرام برای بازاریابی با اینستاگرام 

1-                     .Iconosquare

یکی از سایت های تحلیل اینستاگرام است که با استفاده از API اینستاگرام می‌تواند حساب کاربری شما را در این سایت بررسی کرده و امکاناتی نظیر متوسط تعداد لایک، اولین پست و تاریخ انتشار آن در اینستاگرام، میزان پیشرفت حساب کاربری شما در بازه های زمانی مختلف، زمان های مناسب برای پست گذاشتن و … را در اختیار شما قرار دهد.

2-                     .Simplymeasured

این ابزار نیز خدماتی شبیه به سرویسی که پیش‌تر معرفی شد ارائه می دهد و شما را در مدیریت حساب کاربری اینستاگرامتان یاری می‌کند.

نکته ۳- کاربرد Use Instagram Carousels

پست های Instagram Carousels به شما اجازه میدهد تا ۱۰ تصویر را در یک پست بارگزاری کنید. اگر شما تعداد زیادی تصویر مرتبط با هم دارید و میخواهید آنها را در یک پست نشان دهید این قابلیت به شما کمک میکند

از قابلیت Instagram carousels  برای بازاریابی با اینستاگرام استفاده کنید:

  • شما می خواهید چندین مورد را از مجموعه مشابه ارسال کنید. به عنوان مثال، اگر شما فقط مجموعه ای از پوشاک دوزی را راه اندازی کردید، به جای ارسال اقلام در پست های مختلف، میتونید انتخاب کنید که یک پست در مورد آن مجموعه ایجاد کنید. با این روش امکان ارائه تعداد زیادی تصویر از یک کالا یا محصولات مرتبط به بییندگان قبل از ورود به سایت جهت خرید آن کالا میسر است.

  • ادامه مطلب در فایل pdf رایگان زیر

برای مطالعه کامل مطلب بازاریابی با اینستاگرام میتوانید فایل آموزشی پی دی اف رایگان زیر را دانلود (کلیک) کنید:

دانلود رایگان

منبع: timetochange.ir

این مطلب را هم ببینید.

بازار یابی و برند سازی از نگاهی دیگر

بازار یابی و برند سازی از نگاهی دیگر

بازار یابی و برند سازی از نگاهی دیگر امروزه بحث بازاریابی و انواع بازار یابی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.